İş

Konaklama sektöründe yapay zeka raporu yayınlandı

Yapay zeka her büyüklükteki işletmeyi ve farklı departmanları dönüştürmeye başlayınca, konaklama bölümü de yapay zekanın kullanım bulduğu alanlardan biri oldu. ‘Konaklama Sektöründe Yapay Zeka’ başlıklı yayınlanan rapor, yapay zekanın konaklama işletmelerinde gelir ve verimliliği artırmada rol oynadığını ortaya koydu.

Yapay zekanın farklı segmentler üzerindeki etkisi ve yapay zekanın gelecek senaryoları değerlendirilerek sektörel içgörü raporları yayınlanmaya başlandı. Finans, iş geliştirme, franchising ve marka/pazarlama yönetimi alanlarında global strateji hizmetleri sunan profesyonel yönetim danışmanlığı şirketi Branchout Turkey, WeBee iş birliği ve Özyeğin Üniversitesi akademik ortaklığıyla hazırladığı ‘Konaklamada Yapay Zeka Raporu’ ile yapay zekanın otel ve konaklama sektörlerindeki etkilerini inceledi.

İŞ GELİRLERİ 3 KAT ARTTI

Forrester tarafından yapılan bir araştırmaya atıfta bulunulan Konaklamada Yapay Zeka başlıklı Türkçe raporda, yapay zeka uygulamalarının konaklama şubesinde faaliyet gösteren işletmelerin gelirlerini 3 kat artırdığı görüldü. Potansiyel misafir yaratma ve satış verimliliği gibi başlıklarda yüzde 25 ve üzeri katkı sağladığı tespit edilen yapay zekanın, pandemi nedeniyle istihdam kayıpları yaşayan segmentin işgücü açığının da analizi olarak görüldüğü belirtildi. 1.420 BT yöneticisiyle yapılan bir anketi hatırlatan raporda, neredeyse dört yöneticiden üçünün konaklama departmanındaki iş stratejilerini yapay zekanın yönlendirdiğini söylediği belirtildi.

“YAPAY ZEKÂNIN İŞ PERFORMANSINA ETKİLERİ”

Konuyla ilgili değerlendirmelerini paylaşan Branchout Türkiye Kurumsal Finansman ve Strateji Lideri Kürşat Doğan, “Bileşenlerinden biri olduğumuz Hotel Tech Insight’ın Konaklama Sektöründe Yapay Zeka Raporu, mevcut yapay zeka uygulamalarını, konaklama sektörüne etkilerini, uygulama aşamasında karşılaşılan riskleri ve zorlukları kapsamlı bir bakış açısıyla ele alıyor. Yapay zekanın iş performansına etkileri, üretken yapay zekanın kullanım durumları, olası riskleri, zorlukları ve uygulama örnekleri detaylı bir şekilde değerlendiriliyor.”

“KONAKLAŞMA SEKTÖRÜ YENİLİK VE TEKNOLOJİYE UYUM SAĞLAMALI”

Son yıllarda konaklama sektöründe yapay zekaya ilginin önem kazandığını ve bu alanda çalışan işletmelerin sayısının arttığını belirten Branchout Turkey Marka ve Pazarlama Stratejileri Başkanı Şeyma Tigin Doğan, “Birden fazla hizmetin ortada sergilendiği, misafir memnuniyetinin ön planda olduğu ve rekabetin iş performansından yana olduğu konaklama bölümü, yenilik ve teknoloji ile uyum sağlamalıdır. Bu nedenle yapay zeka tabanlı sistem ve uygulamalar, maliyet etkinlikten kişiselleştirilmiş hizmetlere, bina verimliliğine kadar birçok alanı etkileyebilir. müşteri odaklı hizmetlerden analiz ve analize kadar “AI, önümüzdeki on yılda otelcilik yöneticilerinin gündemlerinde değerli bir yere sahip olmalı.”

“YAPAY ZEKÂ, İNSANIN KABİLİYETLERİNİN ÖTESİNDE YETENEKLER SAĞLAR”

Konaklama sektörünün birden çok satış kanalı ve farklı hizmet modelleri sayesinde büyük bir veri setine sahip olduğunu söyleyen WeBee CEO’su Dr. Özgür Zan, “Veri odaklı bir çağda rekabetin anahtarı, karar alma süreçlerini verilere dayandırmaktır. Yapay zeka, bu büyük hacimli veriyi işleyip eyleme geçirilebilir içgörülere dönüştürmek için insan yeteneklerinin çok ötesinde yetenekler sunuyor. Bu yetenekler, konaklama sektörünün her yönünü pürüzsüzleştirme potansiyeline sahip.”

“SEKTÖR İLE İLGİLİ TÜM ARKADAŞLARA HAYIRLI OLMASINI DİLERİZ”

Yapay zekanın konaklama sektöründe kanal öngörü geliştirme, marka itibar yönetimi, robot concierge, chatbot ve sanal asistanlar gibi kategorilerde uygulama bulduğunu ifade eden Özyeğin Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Hotel Tech Insight olarak yapay zeka ile ilgili bu ikinci raporun ilgililer için faydalı ve yol gösterici olmasını diliyoruz.”

SORUNSUZ OPERASYON, PAZARLAMA VE MİSAFİR DENEYİMİ

Ayrıca raporda yapay zekanın gelir yönetimi, otel operasyonları, pazarlama faaliyetleri, misafir deneyimi, insan kaynakları ve iş gücü yönetimini etkileyebileceği temel faydalar başlığı altında da sıralandı. İşletmelerin yapay zeka ile tarihsel bilgileri analiz ederek talep talepleri oluşturabilmeleri ve dinamik fiyatlandırma ile her oda için en uygun fiyatı belirleyebilecekleri özellikler üzerinde duruldu. Chatbotlar ve sanal asistanlar ile misafirlerin istek ve sorularına cevap verme imkanı da sağlayabilen yapay zekanın, oda sıcaklığı, aydınlatma ve güvenlik gibi değişkenleri izlemek için de kullanılabileceği belirtildi. Operasyonların yanı sıra pazarlama faaliyetlerine de katkı sağlaması beklenen yapay zekanın tüm bu faydalarıyla misafir deneyimini iyileştireceği kaydedildi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu