Ekonomi

Küresel Güney elektrikli araçlara geçerek yılda 100 milyar dolar tasarruf edebilir

Afrika, Asya ve Güney Amerika’daki gelişmekte olan ülkeleri kapsayan Küresel Güney’in, kullanılmış içten yanmalı motorlu araçların “çöplüğüne” dönüşme riskiyle karşı karşıya olduğu ve bu riski önlemek için 100 milyar tasarruf sağlanabileceği belirlendi. Elektrikli araçlara geçişi hızlandıracak politikalarla her yıl dolar.

Londra merkezli finans düşünce kuruluşu Carbon Tracker’ın “Değişimi Yönlendirmek” başlıklı araştırmasına göre, Küresel Güney hükümetleri elektrikli araç devriminin faydalarından yararlanmaya yönelik politikalar benimsemedikçe fosil yakıt ithalatına bağımlı olmaya devam edecekler.

Yalnızca Afrika’daki ülkeler yılda 80 milyar dolar değerinde yakıt ithal ediyor; bu da kıtanın gayri safi yurt içi hasılasının yüzde 2,5’ine denk geliyor.

Fosil yakıt ithalat bağımlılığı devam ettikçe Küresel Güney ülkelerinin kullanılmış içten yanmalı motorlu taşıt “çöplüğüne” dönüşme riski bulunurken, ülkeler elektrikli araçlara geçişi destekleyen politikalarla bu bağımlılığı kırabilir.

Bu geçiş, Asya, Afrika ve Güney Amerika’daki ülkelerin akaryakıt ithalatında yılda 100 milyar dolardan fazla tasarruf etmesini sağlayabilir, aynı zamanda ticaret açıklarını azaltma, offshore rafinaj bağımlılığına son verme ve geleceğin endüstrilerinde yeni işler yaratma fırsatları da yaratabilir.

Carbon Tracker Kıdemli Otomotiv Analisti ve raporun yazarı Ben Scott, Küresel Güney’in içten yanmalı motorlu araçlara ve fosil yakıtlara bağımlılığı nedeniyle ekonomik olarak geride kaldığını belirterek, “Bu ülkeler geçiş sürecini teşvik ederek ekonomilerini güçlendirebilirler. elektrikli araçlara geçiş yaparak daha hızlı elektrifikasyonu, akıllı şebekeyi mümkün kılabilir “Ve yenilenebilir enerji üretiminin ve kullanımının artması yönünde olumlu bir döngü başlatabilirler. Bütün bu değişiklikler dışa bağımlılığı azaltacaktır.” ifadelerini kullandı.

Küresel Kuzey’in içten yanmalı motorlu araç satışlarını kademeli olarak durdurduğunu kaydeden Scott, “Bazı otomobil üreticileri bu eski modelleri satmak için Küresel Güney’e yönelebilir ve bölgeyi fosil yakıt bağımlılığına kilitleyebilir. Şimdi Afrika, Asya ve Asya’daki ülkeler Güney Amerika statükoyu korumak istiyor.” “Şirketlere can simidi atmanın zamanı değil.” O uyardı.

saraykenthaber.com.trserinhisarajans.xyzselendiajans.xyzsehitkamilajans.com.tr

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ankara escort antalya escort mersin escort izmir escort gaziantep escort aksaray escort silivri escort kuşadası escort marmaris escort bodrum escort tuzla escort zeytinburnu escort üsküdar escort ataköy escort büyükçekmece escort kurtkoy escort taksim escort sivas escort yalova escort bağcılar escort manisa escort kütahya escort malatya escort mardin escort muğla escort rize escort tekirdağ escort ısparta escort kütahya escort burdur escort yozgat escort tokat escort bolu escort balıkesir escort afyon escort çorum escort edirne escort çanakkale escort beşiktaş escort elazığ escort bilecik escort diyarbakır escort düzce escort giresun escort karabük escort kars escort kastamonu escort kırklareli escort muş escort niğde escort sancaktepe escort nişantaşı escort osmaniye escort kırşehir escort
-
Başa dön tuşu